In cadrul gradinitei se aplica curriculum educational national si se
desfasoara urmatoarele activitati instructiv-educative ce au ca rol dezvoltarea
psihica a copilului.
Educarea limbajului
Viata omului nu este
posibila in afara comunicarii pentru ca omul comunica in mediul in care
traieste, iar dezvoltarea lui psihica este legata de comunicare.
Dezvoltarea capacitatii de comunicare in gradinita este unul din obiectivele majore care se realizeaza in mod treptat, prin largirea relatiilor verbale cu cei din jur, in conditiile manifestarii de catre copil a curiozitatii de cunoastere a obiectelor, pe de o parte, a atitudinii interogative referitoare la originea si cauza unor fenomene, pe de alta parte.
Dezvoltarea capacitatii de comunicare in gradinita este unul din obiectivele majore care se realizeaza in mod treptat, prin largirea relatiilor verbale cu cei din jur, in conditiile manifestarii de catre copil a curiozitatii de cunoastere a obiectelor, pe de o parte, a atitudinii interogative referitoare la originea si cauza unor fenomene, pe de alta parte.
In vederea formarii
capacitatii de comunicare la prescolari, educatoarea are in vedere
caracteristicile esentiale ale vorbirii la varsta prescolara pentru a realiza
urmatoarele obiective:
o
sporirea expresivitatii
limbajului prin epitete si comparatii;
o
trecerea de la
limbajul interior la cel exterior prin stimularea dialogului dintre copii sau
al acestora cu educatoarea;
o
dezvoltarea
capacitatii de pronuntie corecta;
o
dezvoltarea unei
exprimari corecte din punct de vedere gramatical si sintactic;
o
dezvoltarea
vocabularului – a numarului de cuvinte utilizate in vorbire;
Cum dezvoltam
ceea ce ne-am propus?
Metode de stimulare a limbajului:
Metode de stimulare a limbajului:
o
teatrul de papusi. Se
poate interpreta orice poveste cunoscuta. Educatoarea foloseste un CD pe care
este expusa povestea si papusi pe care le manevreaza pe masura ce se deruleaza
povestea;
o
repovestirea de catre
copii a unei povesti cunoscute;
o
lectura dupa imagini.
Copiii analizeaza cu ajutorul educatoarei o imagine, un tablou, invatand sa
puna intrebari, sa raspunda la ele, sa se exprime corect;
o
memorizarea -exerseaza
si dezvolta memoria, imaginatia si gandirea, precum si vorbirea expresiva;
o
jocul didactic asigura
intelegerea, fixarea sau repetarea cunostiintelor in mod placut;
Activitatile
matematice
Activitatile matematice au rol deosebit in dezvoltarea proceselor cognitive
si afectiv -motivationale. Prin insusirea notiunilor matematice copilul isi
formeaza deprinderi de lucru, deprinderi de a rezolva situatii problema in
contexte variate, deprinderi care devin utile in activitatea lor practica si
pot influenta copilul in plan atitudinal si social.
Ce invata copilul in aceste activitati?
o
sa inteleaga relatiile
spatiale, sa plaseze diferite obiecte in spatiu ori sa se plaseze pe el insusi
in functie de un reper dat;
o
sa perceapa
desfasurarea unor evenimente temporale in raport cu propriile activitati;
o
sa realizeze clasificari
de obiecte dupa diferite criterii
o
sa realizeze serieri de
obiecte dupa diferite criterii;
o
sa stabileasca relatii
intre obiecte si grupuri de obiecte dupa diferite criterii realizand
comparatii;
o
sa construiasca
diferite structuri dupa un model dat;
o
sa numere de la 1 la
10;
o
sa plaseze o cifra in
interiorul sirului crescator sau descrescator;
o
sa identifice
pozitia unui obiect intr-un sir utilizand numerarul ordinal;
o
sa recunoasca, sa
denumeasca sa construiasca si sa utilizeze formele geometrice;
o
sa masoare lungimi,
inaltimi, latimi utilizand unitati de masura nestandardizate;
o
sa masoare greutatea
obiectelor;
o
sa masoare timpul;
o
sa inteleaga valoarea
unui obiect cu ajutorul banilor;
o
sa compuna probleme
simple implicand adunarea si scaderea;
Cunoasterea mediului
Obiective urmarite:
o
cunoasterea unor
elemente ale lumii inconjuratoare (corpul uman, plante, animale, obiecte);
o
recunoasterea unor schimbari
si transformari din mediu;
o
explorarea si
descrierea verbala sau grafica a unor obiecte, fenomene, procese din mediul
inconjurator folosind surse de informare diverse;
o
cunoasterea unor
elemente ale mediului social si cultural;
o
cunoasterea existentei
corpurilor ceresti, a vehiculelor cosmice.
Educatie pentru
societate
In cadrul acestei
activitati sunt urmarite urmatoarele categorii de obiective:
o
cunoasterea si
respectarea normelor necesare integrarii in viata sociala, precum si reguli de
securitate personala;
o
adaptarea
comportamentului propriu la regulile grupului in care traieste (familie,
gradinita)
o
sa traiasca in
relatiile cu cei din jur stari afective pozitive, sa manifeste prietenie,
toleranta, armonie, concomitent cu invatarea autocontrolului;
Educatie muzicala
In cadrul acestei
activitati sunt vizate urmatoarele obiective:
o
sa recunoasca si sa
identifice melodii vocale si instrumentale;
o
sa faca recunoasteri
melodice pe text;
o
sa continue melodia
inceputa si sa o completeze;
o
sa exprime starea de
spirit pe care io creeaza o melodie;
o
sa-si exprime motivat
preferinta muzicala;
o
sa exprime si sa
respecte regulile unei cantari corecte;
o
sa cunoasca
simbolistica unui cantec.
Educatie
artistico-plastica
Obiective:
o
sa respecte pozitia
corecta a corpului fata de suportul de lucru pentru o buna coordonare
oculo-motorie;
o
sa utilizeze corect
instrumentele de lucru;
o
sa traseze linii in
duct continuu, in diferie pozitii pentru a reda imaginea unor obiecte;
o
sa completeze
siluete desenate de catre educatoare;
o
sa aplice culoarea pe
suprafete date libere;
o
sa obtina efecte
plastice prin combinarea culorilor sau a altor tehnici invatate;
o
sa modeleze prin
miscari translatorii, circulatorii, de adancire, de aplatizare.
Activitati practice
Obiective urmarite:
o
sa cunoasca si sa
utilizeze unelte simple de lucru;
o
sa sesizeze
modificarile materialelor in urma prelucrarii lor;
o
sa identifice , sa
proiecteze si sa gaseasca solutii pentru realizarea temelor propuse;
o
sa efectueze
operatii simple de lucru cu materiale din natura si sintetice;
o
sa fie capabil sa
realizeze lucrari practice inspirate in natura si viata cotidiana, valorificand
deprinderile de lucru insusite;
Educatie fizica
Obiective generale:
o
intarirea sanatatii,
fortificarea, calirea organismului, stimularea motricitatii generale;
o
favorizarea dezvoltarii
fizice armonioase: formarea tinutei corporale corecte, invatarea schemei
corporale si posibilitatile motrice ale segmentelor corpului;
o
dezvoltarea unor
calitati motrice: viteza, indemanare, forta, rezistenta;
o
formarea
deprinderilor motrice de baza;
o
educarea componentelor
spatio-temporale si a capacitatii de orientare in spatiu;
o
formarea si educarea
unor trasaturi pozitive de caracter si vointa, a cinstei, corectitudinii, a
perseverentei, curajului, initiativei in actiune si competitivitatii;
o
insusirea unor
cunostinte si formarea unor deprinderi de igiena personala si colectiva.
o Gradinita de nota 10...Bravo si mult succes!!!
RăspundețiȘtergere